Wednesday, May 23, 2012

DUTA VILLAGE RESORT

Kami bercadang untuk bercuti di Gambang Resort City di Pahang. Tapi bila melayari internet, rasa macam tak berapa sesuai nak bawa ibu yang tak berapa kuat untuk berjalan jauh dan duduk lama2 untuk tengok cucu2nya mandi manda, kami tukar fikiran.

Dalam keadaan yang terhad kami membuat keputusan untuk ke Duta Village Resort, ikut yang diiklankan oleh Agoda. Dah buat booking online baru teringat untuk mencari maklumat tentang resort ni. Banyak yang negatif. Mulalah hati rasa cuak.Camna ni.. nak cari lain hubby cakap ada juga review yang positif. So kitorang ambil keputusan untuk layan ajalah...

Sampai aja di resort, front desknya okay juga. Kami kena tunggu about 30 minit utnuk checkin. Aku risaukan ibu ajalah. Takut dia penat.

Masuk bilik, aku rasa komen2 yang negatif tu ada benarnya. Managment resort ni kena lakukan sesuatu untuk memperbaiki keadaan bilik dan tempat. Tempatnya kalau diurus dengan baik memang cantik.

Bilik dan sekitarnya kena di baikpulih.Apa2pun anak aku dan sepupunya enjoy mandi kolam. Esoknya kami ke pantai yang berhadapan resort dan bermain air laut. Petang tu,air pasang ombak nya agak besar dan ganas. Alhamdullilah pagi esoknya air surut so ombaknya kurang kuat,kami pun berendam mandi laut dan merasakan pukulan ombaknya. Sekali sekala terkena ombak ganas terasa macam kena lepuk.Adoiii...



No comments:

Post a Comment